צור קשר

צור קשר

checked

כל היתרונות בדוחה יתושים טבעי לתינוקות

  • חומרים מסוימים, אשר משמשים לדחיית יתושים, ונמצאים בתכשירים למיניהם לדחיית יתושים, עלולים להזיק לנשים הרות, תינוקות וילדים, לכן העדיפו תמיד להשתמש בתכשירים טבעיים.
  • דוחה יתושים מומלץ הוא שמן אתרי. שימוש בשמנים אתריים נמצא כמועיל לדחיית יתושים, לטיפול בעקיצת יתוש, ולהקלה על תחושת הגרד והצריבה. הבולטים מביניהם הם: שמן ציטרונלה, שמן גרניום, שמן עשב לימון (למון גראס) ושמן אקליפטוס.
  • שינויי מזג האוויר הם טריגר וחממה להתרבותם של יתושים. קיימים פתרונות טבעיים נגד יתושים ולהתגוננות מפניהם. העדיפו פתרונות אלה שיעזרו לכם ולתינוק שלכם לעבור את הלילות והימים בשלום וברוגע!

 

הכל על המלחמה נגד יתושים

 

כולנו בורחים מיתושים. אמצעי ההגנה המוצעים בחנויות נגד יתושים הם דוחה יתושים חשמלי או תכשירים כימיים נגד יתושים למריחה על העור, שאינם מומלצים כלל לילדים ותינוקות. עם זאת ישנם דרכים טבעיות להילחם ביתושים תוך שימוש בחומרים המשמשים בין השאר גם בתור דוחה יתושים טבעי. במאמר זה יפורטו הדרכים הטבעיות והיעילות ביותר להגנה מפני יתושים 
 

הקיץ כבר כאן ואי אפשר לפספס את זה. מי שלא מפספס אותנו בקיץ - הם היתושים. הם בכל מקום. עוקצים וגורמים לתופעות פחות נעימות כמו גרד בעור , כמו כן הם מציקים יותר לנשים הרות, תינוקות וילדים. לא כולם שמים לב לאותיות הקטנות, אך תכשירים מסוימים נגד יתושים הנמכרים בחנויות, מכילים חומרים אשר אינם מומלצים כלל לשימוש בקרב תינוקות, ילדים ונשים הרות. למזלנו, ישנן מספר דרכים טבעיות להתגונן ולמנוע עקיצות יתוש , שהן מומלצות הרבה יותר, ולכל הגילאים.

 

סוגי יתושים בישראל - איפה הם מסתובבים?

 
בעולם קיימים כ-3000 מינים של יתושים, רק כ-40 זנים מתוכם קיימים בישראל והעיקרי מביניהם הוא הנמר האסיאתי. בקיץ נוטים היתושים להתרבות ולכן הם נפוצים יותר בעונה הזו. הנקבות, הנושאות את ביצי היתושים, תרות אחר מקור לחלבונים התורמים להתפתחות הביצים, אותו הן מוצאות בדמם של בעלי חיים ובני אדם. זו למעשה הסיבה שרק יתושות עוקצות. הזכרים, לעומתן, מעדיפים צוף פרחים.


את הביצים נוהגות היתושות להטיל ליד מקווי מים. לכן במקומות כגון בריכות, שלוליות, חופים ונהרות וכמובן ביצות, תמצאו תמיד ריכוז גבוה יותר של יתושים. גם ליתושים חם, והם מחפשים מקומות קרירים יותר לשהות בהם. אך טבעי שיימצאו במקומות בהם גם אנחנו מעדיפים לשהות בקיץ. המזל הגדול הוא שאפשר להתגונן מפניהם ולהרחיקם גם באמצעים טבעיים.


מה עושים במידה והתינוק נעקץ? 


במידה והתינוק נעקץ, יש לנסות ולהפחית את הגרד כמה שניתן ולצמצם את הסיכוי לזיהומים. יש למרוח משחות המכילות חומרים אשר מדכאים תגובה אלרגית ובנוסף יש למרוח חומרים ושמנים אשר מרגיעים את העור. מריחה של משחה מתאימה צסייע להורדת הנפיחות ותקל על התינוק שלכם לאחר העקיצה. 


תכשירים נגד יתושים - ממה כדאי להיזהר?


ודאי שמתם לב שיתושים נמשכים לבעלי חיים ובני אדם "חמים", ולכן עוקצים יותר תינוקות, ילדים, ונשים הרות. חומרים מסוימים, אשר משמשים לדחיית יתושים, ונמצאים בתכשירים למיניהם לדחיית יתושים, עלולים להזיק לנשים הרות, תינוקות וילדים. הדבר נכון לגבי תעשיית הקוסמטיקה והתמרוקים בכללה, ובמוצרים רבים נמצאים ברשימת המרכיבים, חומרים שאינם טובים לעור התינוק, לכן העדיפו תמיד להשתמש בתכשירים טבעיים. 

החומרים הללו הם בדרך כלל חומרים מקציפים או משמרים (פרבאנים), אך גם חומרים ששמם נשמע תמים כמו שמנים מינרליים (פרפין, וזלין), עלולים לעורר אלרגיה ודלקות ואף לגרום לסרטן.

שימו לב לאותיות הקטנות שבגב התכשיר, והימנעו משמות כמו: Parabens, TEA, MEA, DEA, Petrolatum, BHA / BHT, Dioxane, SLS, Sodium Hydroxide ועוד... רשימה מלאה תוכלו למצוא ברשת.


חומרים מסויימים לדחיית חרקים (REPELLENT) עלולים אף הם לגרום לתופעות לוואי בעור או כתוצאה מספיגתם בגוף. כזה הוא למשל ה-N,N-Diethyl-m-toluamide, הידוע בשמו המקוצר DEET, ונמצא בשימוש כבר עשרות שנים. העדיפו דוחה יתושים טבעי, שמשולבים בו שמנים אתריים, כפי שיפורט להלן.



איך להרחיק יתושים בעזרת דוחה יתושים טבעי?

 

דוחה יתושים מומלץ הוא שמן אתרי. שימוש בשמנים אתריים נמצא כמועיל לדחיית יתושים, לטיפול בעקיצת יתוש, ולהקלה על תחושת הגרד והצריבה. הבולטים מביניהם הם: שמן ציטרונלה, שמן גרניום, שמן עשב לימון (למון גראס) ושמן אקליפטוס. מומלץ להחזיק שמנים אלו בבית. תוכלו לטפטף מהם ישירות על הכריות והמצעים, כמו גם על הריהוט בבית ואפילו על הבגדים. אך שימו לב שאין למרוח אותם ישירות על הגוף אלא למהול אותם בשמן בסיס.. להלן אופן השימוש בשמנים אתריים:

  • מבער - טפטפו כ- 5 טיפות מהשמן האתרי לקערית המבער, התשובה הטבעית וחסכונית לדוחה יתושים חשמלי שכולנו מכירים.
  • ריסוס - איך להרחיק יתושים מהחדר? ערבבו 10 טיפות של שמן אתרי (מומלץ לערבב כמה סוגי שמנים למשל: שמן גרניום , אקליפטוס ועשב לימון) עם 50 מ"ל מים ורססו בתערובת את החדר.
  • נרות - שמן ציטרונלה ידוע בתור דוחה יתושים טבעי. ניתן להשיגו גם בצורת נרות, אותם יש להדליק במקום נמוך, משום שריח הציטרונלה עולה מעלה. הקפידו שיהיה זה גם מקום בטיחותי.
  • טפטוף על המצעים - שיטה יעילה מאד להרחקת יתושים. טפטפו מעט מהשמן על הסדינים והשמיכות. שימו לב לא לטפטף יותר מדי, קשה לישון לצד ריחות חריפים. ניתן לטפטף גם על חתיכת צמר גפן או חיתול.
  • ישירות על העור - אסור בתכלית האיסור למרוח שמן אתרי ישירות על העור, בשל ריכוזו הגבוה. יש לערבב אותו עם שמן בסיס, כמו שמן שקדים.    

איך להרחיק יתושים מהחדר של הקטנטנים? דוחה יתושים לתינוקות

  • מנעו הצטברות של מקוויי מים בגינה ובאיזור ביתכם והמנעו מלשהות לידם, אלה מושכים אליהם יתושים וחרקים נוספים. מדובר בפתרון שיוכל בקלות להילחם נגד יתושים בגינה שלכם.
  • צמח דוחה יתושים - צמחים כמו בזיליקום, גרניום, עשב לימון, קמומיל ולבנדר הם מרחיקי יתושים טבעיים. שימו אותם כעציץ בחדר והרווחתם פריט דקורטיבי שיכניס קצת צבע והגנה מפני יתושים.
  • את צמח הגרניום, כמו גם המליסה, ניתן לקטוף ולשפשף על האיזורים החשופים בעור - והנה לכם דוחה יתושים טבעי.
  • שרוולים ומכנסיים ארוכים מגנים על הגוף מעקיצת יתוש - הקפידו שיהיו מבד דק ונעים.
  • חומץ נגד יתושים - הניחו בחדר קערה עם חומץ במקום נסתר. הריח של החומץ ירחיק את היתושים.
  • רשתו את חלונות ופתחי הבית ברשת דקה למניעת כניסת היתושים. מעל מיטת התינוק השתמשו בכילה.
  • העדיפו שינה עם מאוורר על מזגן. מאווררים מועילים להרחקת היתושים.
  • הקפידו על היגיינה והרבו במקלחות. זה גם מרענן וכיף! 
     
    לסיכום, שינויי מזג האוויר הם טריגר וחממה להתרבותם של יתושים. קיימים פתרונות טבעיים נגד יתושים ולהתגוננות מפניהם כדוגמת: סדרת טפטפים בייבי באז, אשר מבוססת על שמנים ארומטיים. העדיפו פתרונות אלה שיעזרו לכם ולתינוק שלכם לעבור את הלילות והימים בשלום וברוגע!

 

כתבות נוספות בנושא

שמן גרניום - הכירו את סגולותיו של צמח הגרניום

שמן גרניום - הכירו את סגולותיו של צמח הגרניום

צמח הגרניום מוכר בשל ריחו הנעים והפרחים היפים שהוא נושא איתו. אך מלבד היותו אחד מצמחי הנוי הפופולאריים ביותר בארץ, הוא ניחן גם בסגולות רפואיות רבות. ...

עקיצת יתוש - מדוע היא מגרדת ואיך ניתן להקל על גרד ונפיחות?

עקיצת יתוש - מדוע היא מגרדת ואיך ניתן להקל על גרד ונפיחות?

חילופי העונות ומזג האוויר ההפכפך הם סביבה אידיאלית ומטפחת להתרבות יתושים. עקיצות יתוש יכולות לגרום לגרד בעור ואף להעברת מחלות. כיצד נגן על ילדינו ...

מי מכיר את שמן ציטרונלה?

מי מכיר את שמן ציטרונלה?

שמן הציטרונלה ידוע כיעיל בהרחקת יתושים. ריחו הלימוני והנעים דוחה יתושים טבעי והוא מומלץ לשימוש בכל הגילאים ובפרט בקרב ילדים ותינוקות. רוצים לדעת עליו ...

הצג כתבות נוספות
עבור לתוכן העמוד